Email : irdeena4u@yahoo.com.my
Tel : 016-7017134

Sila klik http://erithunlimited.blogspot.com untuk ke halaman utama.

December 28, 2009

I think I'm gonna cry

2 minit minum iklan ni dulu..



Iklan ni kuar tahun 2006...tp masa aku tengok iklan ni dulu aku betul betul tersentuh..huhu..touching beb..hero pun boleh nak TERkeluar ayer mata..haha(kantoi)..mungkin mase kecik dulu aku lebih kurang mcm ni..tp taklah seteruk si aman yg dam iklan..pandai tol die belakon..masa aku darjah satu, berbulan aku nangis tanak pergi sekolah sampai akak aku pun nangis nak memujuk dan terpaksa hantar aku ke sekolah..darjah 3 aku pernah nak kene lambung dari tangga tingkat 2 ngan cikgu Ismail sebab aku ejek cikgu praktikal suara macam kartun masa tengah belajar bahasa Inggeris...meraung raung aku satu sekolah.
Alhamdulilah, berkat doa dan sokongan mak abah, adik beradik , ummi tersayang dan rakan rakan menjadi juga aku akhirnya..hehe
Pagi tadi aku kembali ke sekolah setelah hampir sebulan bercuti untuk menghadiri mesyuarat pengurusan. Semua guru dah tau peranan dan tanggungjawab untuk sesi depan..aku?? mcm terasa banyak pulak peranan dan jawatan yang aku dapat..penyelaras kajian tindakan, penyelaras head count, guru kelas tahun 6, ketua pemimpin pengakap, penyelaras hikmah..blablablabla..ada tugasan aku terima dengan hati terbuka tapi ada juga yg aku mcm nak tepuk dahi memikir perancangan yang perlu aku buat..tp awal awal masa cuti haritu guru besar dah bagi tahu aku dan bagi kata kata semangat..bermotivasilah sikit..hehe..oklah den toraii..
Tak sabar rasanya nak mula mengajar..tp seram dan berdebar debar pun ada, maklumlah tahun kena ajar tahun 6..kelas budak periksa..tahun lepas bahasa melayu result sangat cemerlang..macamane tahun aku mengajar??..Mengajar pelajar yang dibesarkan dibandar ini memang mencabar. ada ketika rasa macam nak bagi pelempang dan terajang..dan ada ketika ketawa terbahak bahak melihat keletah pelajar.
Kenangan yang aku tak dapat lupa menjadi guru sandaran semasa mengajar di SMK Impian Emas dulu, time tu aku mengajar subjek sejarah tingkatan 3..kelas PMR. Masa keluar result En Mus (GPK)ucap tahniah kat aku sambil tepuk tepuk bahu kat depan pelajar sbb keputusan utk subjek sej baik..kemudian pelajar datang beratur salam cium tangan aku.fuhh masa tu terawang awang berbunga bunga..ya ALLAH terharunya masa tu,. .tak sangka sayang juga mereka kat aku ni..rase mcm hebat gituuu..hehe
tapi mampukah aku selepas ini....

1 comment:

Khairiah Jelani said...

insyaallah cikgu..good luck. tugas ini mulia.

Related Posts with Thumbnails